Solutii de recuperare a datelor in caz de dezastru pentru companii | Startechteam

SOLUŢII DE RECUPERARE A DATELOR ÎN CAZ DE DEZASTRU

Costuri optimizate. Productivitate sporită. Alege solutiile noastre

 

Un dezastru poate fi unul natural sau cauzat de om și, indiferent de severitatea lui, cel mai important aspect este cât de distructiv va fi pentru afacere. Din companiile care au avut de suferit în urma unui dezastru major, 43% nu au reușit să își revină, iar 29% s-au închis în următorii 2 ani.

Solicită oferta

Riscuri

 

Când vorbim despre recuperarea în caz de dezastru, vorbim de un set de procese, politici și proceduri aplicate pentru a ne asigura că informațiile și serviciile critice ale companiei nu sunt pierdute definitiv.

Soluții

 

Decizii

A avea un plan bun de recuperare în caz de dezastru asigurăs continuitatea afacerii și a serviciilor. Pentru realizarea unui Disaster Recovery Plan, trebuie luate în considerare câteva aspecte importante:

  • Evaluarea riscului la care compania este expusă. Care sunt dezastrele posibile și probabilitatea lor.
  • Impactul pe care îl poate avea concretizarea fiecăruia dintre aceste riscuri în cazul în care compania nu este pregătită.
  • Ce măsuri trebuie luate pentru prevenire
  • Cum se detectează și cum se corectează un incident
  • Care este perioada maximă tolerabilă de pierdere a datelor (RPO - Recovery Point Objective)
  • În cât timp trebuie restaurate serviciile fără a avea consecințe majore (RTO – Recovery Time Objective)

Beneficii

 

Decizii

Luati decizii mai rapid, comunicați natural cu echipa sau cu partenerii de afaceri, suplimentând comunicarea prin email sau chat. Reduceți costurile de transport, cazare sau diurna pentru deplasarile în afara orasuluiși îmbunătățiți productivitatea, evitând timpul petrecut pe drum în afara biroului. Soluțiile de teleconferință reprezintă următorul pas în creșterea eficienței companiei dumneavoastră.

Mai mult

Conform studiilor, teleconferinţele sunt mai eficiente, deciziile se iau uneori într-un timp cu până la 25% mai scurt decât întâlnirile desfăşurate faţă în faţă între interlocutori. La acest beneficiu se adaugă şi faptul că prin folosirea acestor soluţii nu veţi mai fi nevoit să călătoriţi atât de des în afara biroului. Lista cheltuielilor se scurtează în mod vizibil.

Afla mai multe

Nimeni nu poate garanta recuperarea 100% și de aceea, un aspect important al unui plan de recuperare este identificarea informațiilor, serviciilor, aplicațiilor și sistemelor critice care nu pot fi pierdute sau care sunt vitale pentru funcționarea companiei.

Existența unei planificări în caz de dezastru poate salva compania de pierderi majore sau chiar de faliment. Costul unei soluții de Disaster Recovery poate fi privit ca un cost minim în comparație cu pierderile pe care le poate evita. De aceea, multe companii au ales să investească într-o astfel de soluție și să întâmpine proactiv eventualele avarii ce ar putea suferi aplicațiile, serviciile și sistemele importante pentru afacere.

În alegerea unei soluții trebuie luate în considerare necesitățile fiecărei companii. În funcție de acestea, se stabilesc termeni precum ce aplicații se află în Disaster Recovery Center, care este frecvența la care se face back-up, în cât timp se dorește restaurarea serviciilor, etc.

De asemenea, trebuie luat în considerare unde sunt stocate datele. O companie poate să aleagă să își construiască propriul DRC într-o altă locație sau poate apela la un provider de servicii specializat. În cazul primei variante, compania are nevoie de un plan bine pus la punct și să ia în considerare toate aspectele construirii unui DRC.

Câteva dintre cele mai importante sunt:

  • Locația unde se alfă
  • Care este distanța de la sediul central la DRC
  • Cât de sigură este clădirea în care este localizat
  • Cablarea structurată din acel sediu
  • Ce servere și ce aplicații se află aici
  • Cum se realizează transferul datelor și cât de des
  • Volumul de trafic ce va circula între locații

Sunt situații în care costurile construirii unui DRC de la zero nu se justifică și este mai eficient să se apeleze la un provider de servicii specializat ce oferă toate aceste facilități sub forma unui contract recurent ce garantează disponibilitatea rapidă a informațiilor. În acest caz, trebuie să vă gândiți doar la conexiunea de date și la sincronizarea informațiilor către Data Center-ul providerului. Echipamentele din Data Center pot fi ale clientului sau ale providerului, in functie de necesitati. Complexitatea serviciilor oferite va varia în funcție de specificul fiecărei companii: ce aplicații au nevoie de un timp de recuperare cât mai mic, ce nivel de redundanță este necesar, ce volum de trafic va circula între locații și în ce fel se realizează transferul datelor.

Recomandarea noastră

 

Disaster Recovery

Disaster Recovery este o soluție ce necesită planificare și atenție. Raportarea nivelulul de risc la costurile unei posibile pierderi și nivelul critic al aplicațiilor și sistemelor sunt aspecte ce trebuie luate în calcul. Un plan de recuperare în caz de dezastru potrivit ar putea face diferența între continuarea afacerii sau pierderea ei. De aceea, este recomandat să apelați la opinia unui specialist care ar putea să vă ajute în alegerea unei soluții optime pentru necesitățile companiei dumneavoastră.